1399-10-01 14:28
2309
6
72189
صبح امروز اتفاق افتاد :

تجمع چندباره معلمان خرید خدمات مقابل استانداری گلستان / لزوم چاره اندیشی مسئولان و نمایندگان / چرا صدای این معلمان شنیده نمی شود؟

صبح امروز تعدادی از معلمان خرید خدمات بار دیگر مقابل استانداری گلستان جع شدند تا خواسته های خود را به گوش مسئولین برسانند.

به گزارش گلستان ما ؛ اعتراضات دامنه دار معلمان غیر رسمی آموزش و پرورش در این چند ساله  جلوی درب استانداری گلستان، اداره کل آموزش و پرورش  و مجلس شورای اسلامی هر چند وقت یکبار رسانه ای شده و با قولهای پوچ مسئولان دوباره به فراموشی سپرده می شود اما زخم کهنه این معلمان همواره با آنان است.

صبح امروز دوشنبه اول دیماه نیز تعداد زیادی نزدیک به یکصد نفر از معلمان خرید خدمات سال 93 از سراسر استان در مقابل ساختمان استانداری گلستان جمع شدند تا بلکه صدای احقاق خواهی آنها شنیده شود .

پس از این اعتراض به دستور مکتبی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان  سه نفر به نمایندگی از این معلمان به داخل استانداری رفتند و در ادامه نیز دو مسئول از آموزش و پرورش گلستان برای مذاکره آمدند.

 مسئولان آموزش و پرورش گلستان هم همواره در پاسخ به این معلمان می گویند تا قانون از سوی مجلس بازبینی نشود نمی توانند نسبت به استخدام آنان اقدام کنند.

اما مشکل کجاست ؟

یکی از این معلمان که اهل گنبدکاووس است به خبرنگار گلستان ما که در صحنه حاضر بود ، گفت : ما نیروی خرید خدمات از سال 93 بکار گرفته شدیم از طرف وزارت اموزش و پرورش ، اوایل بیمه های ما روز 15 روز رد می کردند و حقوق ما هم مطابق حقوق اداره کار نبود .

وی افزود : بعد از طرح های خصوصی سازی مدارس که در دولت روحانی اجرا شد ما زیر نظر موسس مشغول بکارشدیم تا اینکه با مخالفت برخی خانواده ها این طرح بهم خورد و ما را به مدارس غیر انتفاعی سپردند تا یک وقتی اگر دولت پول نداشت این مدارس حقوق ما را بدهند بعدا وزارت پول مدارس غیرانتفاعی را به آنها بدهد .

وی تصریح کرد : در این زد و خوردها حقوق ما کافی و کامل داده نمی شد و امسال نیز کل موسسین جمع شدند و فقط گرگان و گنبد ماندند ، ابتدای مهر نیز با ما قراردادی بستند که هیچی اش مشخص نبود ، ما قراردادها را امضا کردیم و قرار شد بیمه ما سی روز کامل ریخته شود و حقوق هم طبق اداره کار داده شود ، دو ماه را بیمه سی روزه ریختند اما از آن موقع حقوق ما را ندادند و می گویند یک میلیون و هفتصد هزار تومان می دهیم .

این معلم گنبدی گفت : مگر نمی گویند در سال 1400 با سونامی کمبود معلم روبرو هستند پس چرا با ما که سالهاست داریم کار می کنیم اینگونه برخورد می کنند و دنبال تبدیل وضعیت ما نیستند ، ما حدود 850 نفر در استان هستیم که امنیت شغلی نداریم و با هر بهانه ای ما را بیرون می کنند ، واقعا اینگونه رفتارها درست نیست .

این تجمع ساعت 11 به پایان رسید اما بهتر است مسئولان استانداری گلستان ، آموزش و پرورش گلستان و نمایندگان استان در مجلس با هم هم اندیشی کنند و تدبیری برای جذب این معلمان خدوم بیابند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.